برنامه ها و سیاست هایی که تسهیل گر تعادل کار و زندگی می باشند اذعان می کنندکه کارکنان مسئولیت ها و وظایفی در خارج از محل کار و زندگی دارند، این سیاست گذاری ها به افراد کمک می کند که چطور خواسته های متعدد خود را به شیوه بهتری مدیریت کنند. تعارض بین کار و سایر مسئولیت های زندگی می تواند کیفیت کار و هم کیفیت زندگی در خانه را برای کارمندان کاهش دهد، که به نوبه خود می تواند به نتایج سازمانی از قبیل بهره وری، غیبت، و گردش مالی تاثیر گذارد. تلاش برای کمک به کارکنان در بهبود تعادل کار و زندگی می تواند روحیه را بهبود بخشد، رضایت شغلی را افزایش دهد و تعهد کارکنان به سازمان را تقویت کند. علاوه بر این، سازمان ممکن است مزایایی برای افزایش بهره وری و کاهش غیبت، افزایش حضور و کاهش تغییرات و جابجایی کارکنان در نظر بگیرد.
برنامه ها و سیاست هایی که می تواند تعادل کار و زندگی را افزایش دهند، عبارتند از:
تنظیمات کاری انعطاف پذیر، مانند ساعت کاری منعطف و ارتباط کاری از راه دور
کمک به نگهداری از کودکان
مزایای مراقبت از سالمندان
منابع برای کمک به کارکنان در مدیریت مسائل مالی و شخصی
در دسترس بودن مزایا برای اعضای خانواده و شرکای خانوادگی
گزینه های مرخصی انعطاف پذیر فراتر از آنچه که توسط قانون مرخصی خانوادگی و استعلاجی وضع شده است
به عنوان مثال:
سازمان: SILVERADO زندگی ارشد – آسپن پارک
برنامه: زندگی ارشد و مناسب برای همه سنین
یافته ها:
بهزیستی کارمند
عملکرد سازمانی
تعهد
کاهش غیبت از کار
رضایت
گردش مالی پایین
رضایت مشتری
منبع:www.apa.org
موضوعات مرتبط